SALES AREA MANAGER PROCESS FILTRATION
Descrizione dell'offerta di lavoro
Working with us means working with the latest technologies and groundbreaking, sustainable innovations.
Join us on our journey for a better tomorrow.
Atlas Copco Italy is looking for a new employee who will become our Sales Area Manager for the Northern Italy.
You will be primarily responsible for working as Sales Area Manager on executing sales plans revenue and profit growth company programs and services in your own assigned territory.
You will learn to develop a consultative sales approach with an emphasis on strong account leadership skills and on selling competitive business.
In addition, you will build long-term relationships with an existing customers base by understanding their key business drivers, needs and problems.
You will implement the group’s strategy in this very core market in order to deliver profitable business in line with the Groups objectives.
You will provide knowledge-processing production.
An experience of process filtration market will be a plus.
You will work on different market such as Pharma biotech, Food & Beverage and Micro Electronic as main target market.
Main Tasks and Activities Work closely with current customers, in your own defined territory, to understand business needs and recommend continuous improvement and innovation plans that will maintain and grow sales within your assigned territory.
Develop strong relationships with the key accounts Generate and execute sales plans in your existing customer base, and with other assigned prospective customers, to meet defined territory profit increase goals.
Meet the sales target budget Identify new potential customers Follow up of exiting quotation Execution of marketing survey on competitors acting on the same Area and customers Issue sales proposal to Key accounts Requirements.
Bachelor's degree in Engineering (Chemical, Mechanical, Industrial) Minimum experience of 3 years in this role/similar role Domiciled in Bologna or surroundings Fluent English is a must Good communication skills Knowledge of the for the process filtration and filtration technologies Ability to work well both in a team and independently Strong technical communication skills – both written and oral Strong work ethic and ability to multi-task Excellent organizational skills Understanding of Microsoft Word & Excel Diverse by nature and inclusive by choice Bright ideas come from all of us.
The more unique perspectives we embrace, the more innovative we are.
Together we build a culture where difference is valued and we share a deep sense of purpose and belonging.
Dettagli dell'offerta
- Mon Apr 22 02:00:00 UTC 2024
- 04/05/2024
- 02/08/2024
Per la sede in provincia di vicenza composta da oltre 120 addetti, ricerchiamo un/una sales area manager estero... il nostro cliente è una realtà facente parte di uno dei maggiori gruppi industriali italiani del suo settore, con più di 100 anni di storia e da oltre 25 dedicati al settore della green......
Team management: in a growth-oriented perspective, build and lead a team to support multi-channel sales activities... financial analysis: proficiency in financial analysis to manage budgets and roi of campaigns and sales prices... responsibilities: multi-channel development and management: develop......
Sei un/a project manager con esperienza nella gestione di progetti su commessa?ti piacerebbe lavorare in una rinomata azienda in continua espansione?non aspettare oltre! magazzini bracchi srl, ricercaproject manager di commesseper a sede di seravezza - lucca la persona che stiamo cercando si occuperà......
Importante azienda di circa 200 dipendenti, che progetta , produce e commercializza macchinari di alta tecnologia, su commessa, ricerca un project manager junior anche da formare... pensiamo a un diplomato o laureato in ingegneria, anche con poca esperienza maturata in altri settori, che sia interessato......
Ricerchiamo un project manager sulla sede di milano... la retribuzione sara’ commisurata alle esperienze e alle effettive capacita' professionali... completano il profilo buone capacità di lavorare in team, capacità di multitasking e gestione delle priorità, attenzione ai dettagli e metodicità......
Ricerchiamo architect/ project manager sulla sede di torino... conoscenza di sistemi di monitoraggio e log managment in una o più delle seguenti tecnologie: ca wily, dynatrace appmon... la retribuzione sara’ commisurata alle esperienze e alle effettive capacita' professionali... 215/03 e 216/03......
Societa' che opera con successo da oltre un ventennio su tutto il territorio nazionale, nel campo dell'ict a 360°, la cui mission delle sue attivita' sono le prestazioni ad alto valore aggiunto, ossia lo studio di soluzioni e l'erogazione di servizi inerenti il settore dell'information & communication......
esperienza pluriennale nella gestione di client microsoft windows in ambiente enterprise con sccm; conoscenza dei tool di amministrazione microsoft system center configuration manager (sccm) e microsoft intune, in particolare, la gestione dell'infrastruttura sccm; esperienza nella creazione e distribuzione......
Inglese fluente e backgroud tecnico definizione delle timeline dei rilasci attività di coordinamento know how jira per la gestione dei tickets know how base comandi linux (apertura log, ricerca di errori/eccezioni) nice to have: java come background tecnico inglese parlato e scritto >= c1 middle......
I nostri sales executive deu/aut/che lavoreranno nel team commerciale garantendo il raggiungimento degli obiettivi assegnati tramite: contatto telefonico diretto con aziende dei paesi di lingua tedesca finalizzato alla chiusura di incontri commerciali gestione autonoma delle chiamate commerciali i......