Business development manager

Mon*** ***** (XX Anni)
Business Project Manager a Intesa SanPaolo
Hult International Business School
Torino,
Piemonte
Questo candidato e' disposto a spostare
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Esperienza
Business Project Manager
Intesa SanPaolo
ago 2019 - Attualmente
Eliciting Customer needs and developing Functional Requirements, by means of a Product Backlog or other techniques
• Continuously negotiate the Scope with Stakeholders (customers), in order to maximize the value created by the Project.
• Defining a release plan and getting commitment to that by internal and external stakeholders
• Break down the activities into actionable items, by releases / iterations and / or product components
• Identifying the business constraints (budget, schedule, quality, features)
• Hold Progress and Milestone Reviews with Stakeholders and Upper Management ( e.g. Operations Director, Technical Directors).
• Providing Development Team, Stakeholders and upper Management adequate metrics that will support decisions
• Collaborating to the definition of proposals for creation of new functionalities and improvement of existing ones under the supervision of the
Operations Director and Sales Functions
• Monitoring costs of the product development, under the supervision of the Operations.
Governance AMS Link FCA / Tofas
Engineering Ingegneria Informatica S.p.A
gen 2019 - lug 2019
	Ensuring effective transition from project to AMS, by delivering a well-structured Knowledge Transfer Plan (KT) 
•	Overseeing two Key clients ( FCA & TOFAS, the leading automotive leader in Turkey , plus a third supplier , SAP Capgemini) on-boarding activities end-to-end
•	Managing and coordinating the AMS activities, by monitoring the work schedule
•	Serving as single point of contact for the client and internal technicians / functional partners
•	Maintaining solid relationships with both of main clients and partner to manage ongoing daily issues
•	Developing and maintaining a customized project plan tailored to requirements, outlining deliverables, milestones, critical paths items and actions
•	Leading testing and solution validation efforts to ensure the solution meets clients’ expectations
•	Identifying opportunities for process improvements and contribute to implement process enhancements.
Consulente Esterno
Nomis Solutions
lug 2018 - ago 2018
•	Valutazione e analisi del processo di concessione dei prestiti online per cliente automobilistico chiave e-Car.
•	Sviluppata strategia di ottimizzazione dei prezzi, tenendo conto della segmentazione clienti in base a variabili chiave (FICO , tassi della concorrenza, valutazione del rischio, tipo di auto).
•	Creazione di una strategia di marketing di vendita focalizzata sul segmento di clientela più redditizio. 
•	Ottimizzazione del prezzo di concessione del 5% rispetto alla concorrenza, con focus diretto sui clienti più sicuri ( livello 1) e sulla concessione di prestito di nuove auto, a seguito del quale il ROI è stato raddoppiato. 
•	Incremento di profitto del 10% alla fine del 1° anno e previsto un raddoppio dello stesso entro il 2° anno, riallineando la valutazione del rischio. 
Consulente Esterno
Royal Mail UK
gen 2018 - mar 2018
•	Analisi dei trend di mercato, identificazione di oltre 150+ potenziali clienti B2B per creare una strategia di crescita delle vendite nei prossimi 2 anni.
•	Convertito il 10% delle aziende target per testare un aumento della posta diretta nelle campagne marketing. 
•	Generati leads per oltre 15% del traffico sul portale aziendale (Mailmen di Royal Mail).
•	Aumento del tasso di ritenzione clienti del15% nei prossimi 5 anni (CLV), con aumento delle entrate del 20% e potenziale ROI del 25%. 
Specialista Export / Assistente Trade Marketing
Aroma Cosmetics
apr 2017 - lug 2017
Collaborazione con Direttrice vendite per monitorare e implementare la comunicazione internazionale raggiungendo 10K+ clienti. Revisione e analisi portfolio clienti EMEA, implementando piani tariffari competitivi, con generazione di ulteriori ricavi di $200K trimestrali.
•	Incremento vendite del 15%, rispetto al trimestre precedente, attraverso una migliore gestione del CRM.
•	Eseguita campagna di e-mail marketing (oltre 300+ companies) in occasione di due esibizioni cosmetiche (PLMA/BWME) mirata all’aumento della brand awareness. 
•	Condotta analisi di mercato /settoriale con redazione piano strategico di sviluppo del business nel mercato italiano, portando ad un aumento del parco clienti del 10%. 
•	Negoziazione posizionamento iniziale di gamma prodotti su Amazon.co.uk aprendo un nuovo flusso di entrate. Raggiunti risultati positivi (valutazione a 5 stelle, recensioni clienti positive).
Assistente Marketing
haksel Buro Mobilyalari
dic 2013 - dic 2015
Collaborazione con il team di gestione delle relazioni con la clientela al fine di migliorare le valutazioni prodotto; analizzati i dati di vendita; migliorata il processo di consegna degli ordini ai clienti del 15% con conseguente miglioramento del livello di soddisfazione dei clienti (raggiunto rating 4/5).
•	Aumento dell’efficienza della gamma prodotti, in termini di qualità, del 15%.
•	Diminuzione dei reclami clientI del 25% mediante l’implementazione assistenza clienti.
•	Ideato un nuovo piano di riduzione dei costi aziendali, con conseguente riduzione del debito estero del 10% e aumento dei profitti annuali del 5%.
Formazione
Master in International Marketing
Hult International Business School
set 2017 - ago 2018
Home Campus: Londra (Settembre/Aprile) ; Rotazione: Dubai (Maggio/Giugno), Shanghai (Luglio/Agosto).

Areas of Excellence: Global Marketing Strategy,Digital Marketing,Brand Management,Business Development & Channels,Project Management, Big Data Analytics.

The World's most international Business School, ranked among the best business schools in the world.
Leading position in cultural diversification and international business - inspiring focus on Leadership (soft skills) and Business Management on top of the Post-graduate Masters hard skills. 

First U.S. Business School having achieved the Triple Accreditation (AACSB, EQUIS, and AMBA). 

Global Rankings: 
#1 Student Diversity (The Economist 2017) 
#1 Diversity of Industries Recruiting Graduates (The Economist 2017) 
#4 International Business (Financial Times 2014) 
#2 International Course Experience (Financial Times 2016)
Bachelor's Degree
Università degli Studi di Torino
set 2013 - mar 2017
Laurea triennale in Business Administration & Management. 
Lingue
Italiano - Madrelingua
Inglese - Fluente
Turco - Fluente
Spagnolo - Intermedio
Francese - Intermedio