Executive assistant

Val*** ***** (XX Anni)
Independent Contractor a Bsamply Inc.
Università Cattolica del Sacro Cuore - Milano
Burago di Molgora,
Lombardia
|
Esperienza
Independent Contractor
Bsamply Inc.
nov 2018 - Attualmente
-Identify potential clients in the target market and complete appropriate research on the prospective client’s business and equipment need
-Negotiate contract terms with clients and communicate terms to stakeholders
-Probe the market in search of new business opportunities
-Support for company's services promotion and customers reach-out
-Customer assistance during onboarding phase
-Support during business commercial operations
-Represent the company and act as a reference point for the customer
-Building long-term relationships with customers, loyalty them to the company
-Prepare reports and documentation on the situation of customers
-Sell new products or services to the customer
-Mediate customer requests, and ensure their satisfaction
-Collaborate with design and production teams to ensure contracted product specifications are executed on-time and as agreed
-Organize and manage customer training
-Help customers through email, phone, online presentations, screen-share and in person meetings
-Liaise between the customer and internal team
-Monitor and analyze customer's usage of our product
-Direct contact with marketing, development, legal and backoffice departments


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-Identificare i potenziali clienti nel mercato di riferimento e completare la ricerca appropriata
sulle esigenze di business
-Negoziare i termini del contratto con i clienti e comunicare i termini alle parti interessate
-Probare il mercato alla ricerca di nuove opportunità commerciali
-Supporto per la promozione dei servizi dell'azienda
-Assistenza clienti durante la fase di onboarding
-Supporto durante le operazioni commerciali aziendali
-Rappresentare l'azienda e fungere da punto di riferimento per il cliente
-Costruire rapporti a lungo termine con i clienti, fidelizzandoli con l'azienda
-Preparare report e documentazione sulla situazione dei clienti
-Vendere nuovi prodotti o servizi al cliente
-Mediare le richieste dei clienti e assicurarne la soddisfazione
-Collaborare con i team di progettazione, design e produzione per garantire che le specifiche
del prodotto oggetto del contratto vengano eseguite puntualmente e come concordato
-Organizzare e gestire la formazione dei clienti
-Aiutare i clienti tramite e-mail, telefono, presentazioni online, condivisione dello schermo e
riunioni di persona
-Monitorare e analizzare l'utilizzo del nostro prodotto da parte del cliente
-Contatto diretto con i dipartimenti marketing, sviluppo, legali e di backoffice
-Assistente personale del CEO
Merchandiser
BBB SPA
gen 2018 - ott 2018
-Managing budget for MW and WW seasonal and carry-over reorders (main line, outlets and private label)
-Managing seasonal MW an WW merchandise replacements (main line and outlets)
-Sales and merchandise performance analysis
-In-store quality checks on new merchandise arrivals
-Buying (merchandise selection and order entry)
-Direct contact with commercial, VM, logistic, marketing and social media dept.
-Planning and supporting windows change-over with vendors and VM dept.
-Planning and managing in-store product training with vendors

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-Gestione dei budget per i riassortimenti stagionali e carryover collezioni uomo e donna (prima
linea, outlet e private label)
-Gestione dei cambi merce stagionali per le collezioni uomo e donna (prima linea, outlet e
private label)
-Analisi delle prestazioni di vendita e merce
-Controlli di qualità in negozio su nuovi arrivi merce
-Acquisto (selezione merce e inserimento ordine)
-Contatto diretto con il reparto commerciale, VM, logistica, marketing e social media
-Pianificazione vetrine e collaborazione diretta con i VM, più gestione diretta con i fornitori
-Pianificazione e gestione della formazione sul prodotto in negozio con i fornitori
Sales and Customer Service Representative
Canali spa
nov 2014 - gen 2018
-Direct contact with worldwide wholesale accounts
-Direct contact with several company branches (wordwide showrooms, sales, retail, credit, Made-to-Measure, production, logistic, purchasing, VM, store deign)
-Direct contact and management of restocking orders for department stores
-Monitoring and loading samples, pre and main collection orders
-Managing sale supply orders for retail, franchisee and wholesale accounts
-Managing worldwide order-confirmations
-Managing the seasonal materials dispatching (fabric swatches, catalogues, price list)
-Supporting the organization of seasonal fashion shows / new collection presentations

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-Contatto diretto con i wholesale accounts di tutto il mondo
-Contatto diretto con vari dipartimenti aziendali (showroom mondo, sales, retail, credito, MTM,
produzione, logistica, purchasing, VM, punto vendita)
-Contatto diretto e gestione degli ordini di riassortimento per Department Store
-Monitoraggio e caricamento di sample, ordini pre e main collection
-Gestione degli ordini di fornitura, props per negozi e outler aziendali, wholesale e franchise
-Gestione delle conferme d'ordine di tutto il mondo
-Gestione degli invii di materiali stagionali (campioni di tessuto, cataloghi, listini prezzi)
-Supporto dell'organizzazione di sfilate di moda stagionali / presentazioni nuove collezioni
Sales Support Administration
Vf Italia - Timberland division
set 2013 - set 2014
-Supporting all Italy & Greece sales team (sales managers, area managers, key-account managers, agents)
-Managing the Italy & Greece appointments schedule during sales campaign
-Partecipating actively at the seasonal buying for franchisee monobrand stores
-Coordinate all activities for wholesale new openings, store refurbishments, Coin concessions, shops in shops
-Overseeing Italy & Greece budget (expenses monitoring and saving plans proposals)
-Direct contact with several HQ branches (credit, customer service, legal, finance)
-Organizing and coordinating events (sales team meetings, franchise meetings, product trainings)

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-Supporto e coordinamento di tutto il sales team di Italia e Grecia (sales managers, area
managers, key account managers, agenti)
-Gestione e organizzazione degli appuntamenti durante la campagna di vendita (Italia e Grecia)
-Partecipazione attiva all'acquisto stagionale per i negozi monomarca in franchising
-Coordinamento di tutte le attività per nuove aperture, ristrutturazioni negozi, Coin concessions,
shop in shop
-Controllo e gestione del budget Italia e Grecia (monitoraggio delle spese e proposte di saving
cost)
-Contatto diretto con diverse filiali HQ (credito, servizio clienti, legale, finanziario)
-Organizzazione e coordinamento di eventi (riunioni del team di vendita, riunioni di franchising,
formazione sui prodotti)

Office & HR Management
Timberland Srl
mag 2012 - mar 2013
-Supporting the administrative management activities (meetings, travel planning...)
-Managing all administrative and commercial front and back office activities
-Supporting the recruitment and selection of internal staff of the italian branch (office, retail, outlets, coin)
-Direct contact with employment agencies (maternity leaves, holidays & sickenss replacements)

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- Supportare le attività di gestione amministrativa (riunioni, pianificazione dei viaggi...)
-Gestione di tutte le attività amministrative e commerciali
-Sostegno all'assunzione e alla selezione del personale interno della filiale italiana (ufficio, vendita al dettaglio, punti di vendita, coin)
-Contatto diretto con le agenzie di collocamento (congedi di maternità, ferie e sostituzione della malattia)
Formazione
Scienze dei Fenomeni Sociali e Processi Organizzativi (sociologia)
Università Cattolica del Sacro Cuore - Milano
Laurea Triennale
San Diego State University

          
          
Diploma in "Perito Aziendale corrispondente in Lingue Estere (Sperimentazione ERICA)" |
ITCG Achille Mapelli - Monza
Scuola superiore
Lingue
Italiano - Madrelingua
Inglese - Fluente
Francese - Intermedio
Tedesco - Base
Informazioni addizionali
Nel settore della moda dal 2012, attualmente lavoro come Independent
Contractor in una start-up digitale.
Attraverso il mio percorso accademico e professionale e l'interazione
proattiva con tutti i principali stakeholders di un business, sono riuscita
a sviluppare e migliorare le mie skills tecniche, relazionali e commerciali.
Sono orientata al risultato e in grado di costruire forti relazioni con i clienti,
ma anche con i colleghi.
Mi adatto facilmente a nuovi ambienti e situazioni di lavoro.
Sono disponibile a viaggiare anche con breve preavviso.

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In the fashion industry since 2012. I am looking for new challenges and I
would like to add new experiences to my career path.
Through my academic and professional path, I have developed and
improved my relational, technical and commercial abilities, being able to
interact proactively with all key-business stakeholders, understanding
their needs and exceeding their expectations.
I am result oriented and thanks to my people and communication skills,
I am able to effortlessly build strong relationships with clients, and
nevertheless with colleagues, allowing me to reach smoothly my business
objectives.
I easily adapt to new environments and working situations. I am available
to travel on short notice, too.