Vedere l'offerta completa

AREA SALES MANAGER-

Lodi - Lombardia

Descrizione dell'offerta di lavoro

We are looking for a young talent who will support the defined Sales organization and customers throughout the sales process in the assigned area.
He or she will also increase new and existing business by supporting the Sales organization to have relevant knowledge of products and markets.
Main Accountabilities.
1.
Goal setting and sales planning.
Participate in sales strategy discussions for assigned area, agree short and long term goals and negotiate the Product Group sales budget.
Create the area Product Group sales plans together with local sales organization.
2.
Marketing.
Analyze customer needs and competitor offers through general market information and information provided by local Sales organization.
Ensure efficient marketing actions (e.
.
product launches) and communication to local Sales organization and customers and communicate the value proposition of the products, systems, service and packages.
3 Sales support.
Support the local Sales organization/customers in determining the most technically appropriate and cost effective solutions and in the preparation of demanding offers.
Provide technical support during the technical meeting, product presentations and negotiations and offers product/solution/service related training.
Responsible for defining the transfer price and selling products, systems and service to local Sales organization focusing on volume, mix and profitability targets for Global Product Group.
4.
Post-sales support.
Take ownership of specific customer cases to ensure efficient customer issue resolution.
Responsible for analyzing lost proposals to increase future competitiveness.
5.
Reporting.
Perform regular status reviews and proposes recovery plan(s) in cases of potential order shortfalls.
Request the sales forecast of assigned countries for production planning.
Provide regular reports of the area sales activities and training Background.
- Degree in Engineering or Economics; - Good knowledge of English and Italian, Spanish is a plus; - Experience in Sales area; - Proactivity, willingness to learn and excellent communication skills are required.
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Imprecisato
Località
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Tipo di Contratto
  • Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 30/04/2024
Data di scadenza
  • 29/07/2024
SALES AREA MANAGER ESTERO
365 gradi srl

Per la sede in provincia di vicenza composta da oltre 120 addetti, ricerchiamo un/una sales area manager estero... il nostro cliente è una realtà facente parte di uno dei maggiori gruppi industriali italiani del suo settore, con più di 100 anni di storia e da oltre 25 dedicati al settore della green......

Project Manager Multi-Channel E-commerce
Selley

Team management: in a growth-oriented perspective, build and lead a team to support multi-channel sales activities... financial analysis: proficiency in financial analysis to manage budgets and roi of campaigns and sales prices... responsibilities: multi-channel development and management: develop......

Project Manager Commesse
Magazzini Bracchi Srl

Sei un/a project manager con esperienza nella gestione di progetti su commessa?ti piacerebbe lavorare in una rinomata azienda in continua espansione?non aspettare oltre! magazzini bracchi srl, ricercaproject manager di commesseper a sede di seravezza - lucca la persona che stiamo cercando si occuperà......

Project manager junior (anche da formare)
Studio Pavan Srl

Importante azienda di circa 200 dipendenti, che progetta , produce e commercializza macchinari di alta tecnologia, su commessa, ricerca un project manager junior anche da formare... pensiamo a un diplomato o laureato in ingegneria, anche con poca esperienza maturata in altri settori, che sia interessato......

Project Manager Milano
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Ricerchiamo un project manager sulla sede di milano... la retribuzione sara’ commisurata alle esperienze e alle effettive capacita' professionali... completano il profilo buone capacità di lavorare in team, capacità di multitasking e gestione delle priorità, attenzione ai dettagli e metodicità......

Architect/ Project Manager Torino
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Ricerchiamo architect/ project manager sulla sede di torino... conoscenza di sistemi di monitoraggio e log managment in una o più delle seguenti tecnologie: ca wily, dynatrace appmon... la retribuzione sara’ commisurata alle esperienze e alle effettive capacita' professionali... 215/03 e 216/03......

Project Manager
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Societa' che opera con successo da oltre un ventennio su tutto il territorio nazionale, nel campo dell'ict a 360°, la cui mission delle sue attivita' sono le prestazioni ad alto valore aggiunto, ossia lo studio di soluzioni e l'erogazione di servizi inerenti il settore dell'information & communication......

Microsoft System Center Configuration Manager
Programs & Projects Consulting S.r.L.

• esperienza pluriennale nella gestione di client microsoft windows in ambiente enterprise con sccm;• conoscenza dei tool di amministrazione microsoft system center configuration manager (sccm) e microsoft intune, in particolare, la gestione dell'infrastruttura sccm;• esperienza nella creazione e distribuzione......

Service Manager
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Inglese fluente e backgroud tecnico• definizione delle timeline dei rilasci• attività di coordinamento• know how jira per la gestione dei tickets• know how base comandi linux (apertura log, ricerca di errori/eccezioni)• nice to have: java come background tecnico• inglese parlato e scritto >= c1 middle......

Sales executive Germania
Nielsen communication srl

I nostri sales executive deu/aut/che lavoreranno nel team commerciale garantendo il raggiungimento degli obiettivi assegnati tramite: contatto telefonico diretto con aziende dei paesi di lingua tedesca finalizzato alla chiusura di incontri commerciali gestione autonoma delle chiamate commerciali i......