Vedere l'offerta completa

SR ACCOUNTING SPECIALIST

Descrizione dell'offerta di lavoro

By clicking the “Apply” button, I understand that my employment application process with Takeda will commence and that the information I provide in my application will be processed in line with Takeda’s Privacy Notice and Terms of Use.
I further attest that all information I submit in my employment application is true to the best of my knowledge.
Job Description PURPOSE OF JOB/POSITION This position is responsible for the leadership, management and delivery of accounting results for corporate and local purposes, as well as the management of working capital, fixed assets, and compliance with accounting and statutory regulations.
Also, this position will be in charge of verifying and guaranteeing compliance with the guidelines established by the region and by local regulations ACCOUNTABILITIES Responsible for the monthly closing of the company and preparation of local and corporate financial statements.
Preparation and analysis of reports, monthly, quarterly and annual reports, including BS, P&L, and Cash Flow, with their respective additional documentation that is required.
Review and interpret financial reporting requirements, rules and regulations Guarantee compliance alignment with internal policies and accounting estimates.
Attention to internal and external audits.
Preparation of reports to control entities Secretary of Economy, INEGI, SAT Responsible for compliance with local and international SOX, IFRS, transfer pricing and local taxes.
Administration and continuous improvement of the company's Working Capital.
Assist the finance team in accounting topics FUNCTIONAL KNOWLEDGE, BUSINESS EXPERTISE, NATURE OF IMPACT, COMMUNICATION SKILLS, INNOVATION Experience and Education Public Accountant.
Minimum 4 years of experience in leadership or supervision roles in accounting areas.
Experience in multinational companies (Very desirable).
Experience leading teams.
Knowledge and management of the application of NIFF, IFRS, SOX, JSOX etc.
Knowledge of local tax regulations.
Knowledge of control and administration of inventories, fixed assets, accounting, and accounts payable.
Advanced knowledge of SAP and Excel.
Fluency in English.
Competences & Skills Customer orientation.
Leadership.
Communication skills and teamwork.
Assertive communication and empathy to generate synergy with its internal and external stakeholders.
Decision-making capacity.
Adaptability to change.
Ability to work under pressure.
Committed with foster diversity, equity, and an inclusive environment.
Locations MEX - Santa Fe Worker Type Employee Worker Sub-Type Regular Time Type Full time
Vedere l'offerta completa

Dettagli dell'offerta

Azienda
  • Imprecisato
Località
  • Tutta l'Italia
Indirizzo
  • Imprecisato - Imprecisato
Tipo di Contratto
  • Imprecisato
Data di pubblicazione
  • 13/08/2025
Data di scadenza
  • 08/01/2026
Accounting Administration Specialist (M/F)
Baumann sideloaders srl

Strong knowledge of accounting principles and practices... proficiency in accounting software excellent analytical and problem-solving skills... ensure compliance with all relevant accounting standards, regulations, and tax laws... for our plant based in cavaion veronese we are looking for a highly motivated......

STORE SPECIALIST
electromann srl

Possibilità di crescita reale: il nostro store specialist di oggi è il store manager di domani! un ambiente di lavoro stimolante, dove il merito viene riconosciuto e premiato... cerchiamo qualcuno che non si limiti a vendere, ma che ami davvero far parte di un team vincente e voglia crescere insieme......

Digital Marketing Specialist
Programs & Projects Consulting S.r.L.

Societa' che opera con successo da oltre un ventennio su tutto il territorio nazionale, nel campo dell'ict a 360°, la cui mission delle sue attivita' sono le prestazioni ad alto valore aggiunto, ossia lo studio di soluzioni e l'erogazione di servizi inerenti il settore dell'information & communication......

Payroll Specialist
Studio Borghi

Studio borghi, primario studio di consulenza del lavoro e amministrazione del personale a milano, per ampliamento della propria struttura hr & payroll è alla ricerca di un payroll specialist con esperienza maturata in studi professionali... 196/2003) all'indirizzo email: *****@*****/strong>......

PAYROLL SPECIALIST
s.r.l.

Smart skills center - agenzia per il lavoro sta selezionando per varie aziende clienti operanti in diversi settori di business: un/una payroll specialist la risorsa si occuperà di: • elaborazione dei cedolini e relativi adempimenti contributivi • gestione degli adempimenti annuali concernenti la gestione......

Content Creator E-learning Specialist
LEN Learning Education Network

Team coeso, flessibilità e rispetto per il work-life balance... possibilità di crescita professionale con formazione continua... capacità di lavorare su più progetti contemporaneamente, rispettando scadenze anche sfidanti... ottime capacità comunicative e di scrittura, attenzione ai dettagli e spirito......

LAUREATO in INGEGNERIA / STEM – PATENT SPECIALIST TRAINEE
Re.s. studium sas

Patent specialist trainee (brevetti) - laureato in ingegneria / stem il nostro cliente, un’affermata società di reggio emilia operante nel settore della consulenza tecnica e legale per la tutela della proprietà industriale, ci ha incaricato di selezionare un neolaureato/a in ingegneria o comunque con......

Payroll Specialist - Tempo indeterminato
FourStars Impresa Sociale Srl

Nello specifico, si occuperà delle seguenti mansioni: - elaborazione delle buste paghe dei lavoratori; - predisposizione dei modelli f24; - compilazione delle dichiarazioni 770 e cu; - gestione dei rapporti di lavoro; - pratiche di assunzione e cessazione dei contratti... ricerchiamo candidato/a specializzato/a......

Hr specialist
Selecta sas

Selecta sas, società di ricerca e selezione del personale, per società di servizi in forte crescita ricerca una figura per l'amministrazione del personale cui verrà affidato il compito di gestire il processo di reclutamento e selezione di nuove risorse, l'on-boarding dei nuovi dipendenti, la predisposizione......

IT Application specialist
Winning team srl

Requisiti di lavoro requisiti: - formazione in ambito tecnico - esperienza di 2/4 anni maturata nel ruolo, preferibilmente nel settore sanitario/socio-sanitario, - buona dimestichezza nell'utilizzo di strumenti di reporting e di project management, - buona conoscenza lingua inglese (scritta e parlata)......